De Stichting Schietbaan Nieuwland is eigenaar/exploitant van Schietbaan Nieuwland en verhuurt de accommodatie aan vaste huurders, met name  schietverenigingen en gewapende overheid.

Consumenten/particulieren met interesse in de schietsport kunnen het best een kijkje nemen op de site van onze hoofdvereniging, SSV Griffioen. (linkje)

Het schietsportcomplex bevat de meest moderne schietbanen, welk geschikt zijn voor alle schietsport disciplines.

Er is één 100 meter geweerbaan met 8 schietpunten en er zijn twee 25 meter banen, ook elk met 8 schietpunten, welke per schietpunt zijn voorzien van instelbare kaarttransporteurs.

Alle banen hebben zandkogelvangers en zijn geschikt voor ieder kaliber. Behalve een formidabele afzuiging is de inblaaslucht ook nog eens verwarmd, zodat het ook in de winter comfortabel schieten is. Verder beschikt de accommodatie over een grote kantine, die uitgerust is met een gezellige bar, welke ook bij evenementen gebruikt kan worden. Op het dek van de 25 meterbanen is een ruime parkeerkeergelegenheid, waar de gebruikers van de accommodatie gratis kunnen parkeren.