De Stichting Schietbaan Nieuwland beheert de geweer- en pistoolbanen van Schietvereniging Griffioen te Amersfoort.
Dit schietsportcomplex bevat de meest moderne schietbanen, welk geschikt zijn voor alle schietsport disciplines.

Er is een 100 meter geweerbaan met 10 schietpunten en twee 25 meterbanen met ieder 8 schietpunten.

Alle banen hebben zandkogelvangers en zijn dus geschikt voor ieder kaliber.Behalve een formidabele afzuiging is de inblaaslucht ook nog eens verwarmd, zodat het ook in de winter comfortabel schieten is.Verder beschikt de accommodatie over een grote kantine, die uitgerust is met een gezellige bar, welke ook bij evenementen gebruikt kan worden.Op de 25 meterbanen is een ruime parkeerkeergelegenheid, waar de gebruikers van de banen gratis kunnen parkeren.